dinsdag 11 juni 2013

Picton, Abel Tasman, Punakaiki,...

Na mijn fantastische eerste 2 dagen waar ik al was gaan walvis spotten was het tijd om nog meer richting het Noorden van het Zuid eiland te gaan.

Daar ben ik 1 nacht in Picton gebleven, om dan de volgende dag opgepikt te worden en richting Abel Tasman te rijden (Marahau).
Op de nieuwe bus zat de sfeer er meteen in. Een heel leuke groep en een super goede gids/chauffeur.

Abel Tasman is normaal de zonnigste plek in Nieuw-Zeeland, maar toen wij er waren heeft het alleen maar geregend. Behalve de laatste ochtend, maar dat komt later.

We hebben naar de rugby match gekeken tussen de all blacks (Nieuw-Zeeland) en Frankrijk. Er zitten ook 2 Franse jongens op onze bus, dus die waren fanatiek aan het supporteren voor het Franse team. Helaas niet hard genoeg want Frankrijk verloor met 13 tegen 23. Wegens het slechte weer en mijn zware verkoudheid heb ik niet zo veel gedaan in Abel Tasman. We hebben enkele spelletjes gespeeld en naar 2 films gekeken (waaronder de hobbit, en toeval of niet, maar die dag waren we net langs een van de landschappen uit de film gereden).

Maandag ochtend was het tijd om te vertrekken uit Marahau (vlak bij Abel Tasman) en richting Punakaiki te rijden.
Al had ik wel nog een heel fijne activiteit gepland in de ochtend om het goede nieuws te vieren dat ik eerder in Nieuw-Zeeland ontvangen had. Samen met nog 3 andere jongens gingen we een skydive (parachute springen) doen boven het Abel Tasman national Park. Dit is de enige plek in Nieuw-Zeeland waar je een skydive kan doen die uitzicht heeft over zowel het Noord als het Zuid eiland. Al konden we wel maar een klein stukje van het Noordeiland zien.
Het uitzicht was echt fantastisch. Ik ben gesprongen van 16500ft. Dit is iets meer dan 5km hoogte. Omdat we van zo hoog sprongen kregen we de laatste 5 minuten een zuurstof masker. Dit wou ook zeggen dat ik ongeveer 90 seconden in vrije val was tegen ongeveer 200km per uur. Vrij indrukwekkend allemaal! Je ziet de oceaan, bergen met sneeuw, meren, fruitplantages,... Het beste uitzicht ooit. Ik ben er nog altijd niet goed van.

Daarna kwam de bus ons oppikken en was het tijd om richting de pancake rocks te rijden in de buurt van Punakaiki.

's avonds hadden we met onze groep een soort van 'komen eten'. We logeerden in verschillende lodges en elke lodge moest iets koken voor de anderen en voor entertainment zorgen. Een zeer gezellige avond.

Dinsdag hebben we een mooie wandeling gemaakt in de buurt van Punakaiki, onderweg naar Franz Josef.

Morgen worden we met een helikopter afgezet op de gletsjer van Franz Josef. Daar doen we dan een wandeling van ongeveer 3 uur, om daarna weer opgepikt te worden door de helikopter.

Leuk leuk!

Het internet is hier blijkbaar graag traag, dus jullie zullen nog even moeten wachten op mijn foto's.

Een stevige linker!

SoFie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten