woensdag 10 april 2013

De laatste dagen met mijn ouders en dan nog een nachtje in Byron bay

G'day!

Nog even een aanvulling van ons vorig verslag, Toen we in Coffs Harbour waren zijn we na lokale markt ook nog even gestopt bij 'the big banana'. Daar hebben we nog een rondleiding gevolgd over de bananen. Zeer interessant, met enkele filmpjes en presentaties. En we kregen ook een zeer lekkere banaan.

Dan ga ik verder waar we gestopt waren. Maandag 8 april hebben we de nacht doorgebracht op een camping in de buurt van Brisbane.

Daar zijn we dan dinsdag ochtend vertrokken, maar eerst hebben we nog een tussenstop gemaakt bij Lone Pine Sanctuary. Een dierentuin waar ze heel veel koala's hebben en waar ze ook zelf koala's mogen kweken (de meeste dierentuinen en zoo's mogen geen koala's kweken).
Het leuke aan deze dierentuin was dat je heel veel dieren gewoon mocht aanraken of vastpakken.
Hier heb ik een koala vast, hij heet Byron en de gasten van Yellowcard hebben hem ook al eens geknuffeld.
Je kon tussen de kangoeroe's en emoes lopen. En ik heb nu ook een Tasmanian Devil gezien en een Dingo van heel dichtbij.
Na het bezoekje aan de zoo nog even een lekkere pic nic langs de rivier Brisbane. Daarna zijn we doorgereden naar Byron Bay, het hippie dorpje waar mijn ouders mij de volgende dacht gingen achterlaten. Zodat zij terug op tijd in Sydney zijn en zodat ik op tijd ben voor mijn trip naar Fraser Island.

Byron Bay is een heel gezellig surf/hippiestadje. Je hebt er prachtige stranden en heel veel hippie winkels. Helaas heeft het hier ook weer zitten regenen.
Gelukkig hebben de meeste campings een kampkeuken waar we rustig spaghetti konden koken en opeten. Daarna hebben we nog een film afgekeken op mijn computer die we de avond ervoor in Brisbane begonnen waren.

Woensdag 10 mei hebben we nog genoten van onze laatste gezellige voormiddag samen. Na een lunch aan het strand hebben we dan afscheid genomen. Een laatste ritje in de Jucy richting 'the arts factory'.

The arts factory is een zeer speciaal hostel (vind ik). Er zijn echt heel veel mensen van overal over de wereld. Je hebt het gewone hostel, een jungle camping, een campervan park, tipi's en nog een aantal jungle hutjes. Sommige mensen wonen hier echt. Maar de meeste mensen die hier langskomen zijn zeer creatief. Je hebt er ook verschillende workshops elke dag. Je kan je eigen didgeridoo maken, Yoga volgen, avondactiviteiten,...
Er is zelfs een muziekstudio die gelinkt is aan het hostel. En op woensdag kan je daar voor 5 dollar een liedje opnemen. Helaas was de studio al volgeboekt tegen de tijd dat ik er langs kwam. Maar ik heb wel even kunnen luisteren hoe andere mensen hun nummers/CD opnamen.  Naast de arts factory heb je ook nog een brouwerij, een cinema en een restaurant/café.

Ook hier weer zit het vol met van de beesten die een beetje op een hagedis/leguaan/... lijken. Nu weet ik wat hun naam is: water dragons. Het zijn eigenlijk heel tamme beesten die niemand iets doen.



Dit is zo een water dragon.
Om 4 uur was er ook een bush tucker walk met Cockatoo Paul. Zeer interessant. Hij toonde ons allemaal planten en bloemen die we konden eten en gaf heel veel tips over hoe je kan overleven in de natuur. Tips over waar je drinkbaar water kan vinden, welke planten handig zijn,...
Hij heeft ook zijn eigen cockatoo waar hij al 20 jaar mee samen leeft. Het beest zit meestal op zijn schouders, maar soms zet hij hem ergens neer.






Woensdag avond was er ook nog een quiz in 'the arts factory'. Je moest teams vormen van max.5 personen. Je kon verschillende trips winnen, en jawel, ik zat bij de 4 gelukkige. Ik heb 4 uur surfles gewonnen bij mojosurf. Helaas heb ik er nu geen tijd meer voor, aangezien ik donderdag om 17 uur al vertrek richting Hervey Bay waar ik naar Fraser Island ga. Ik zal hier dus ooit nog eens moeten terug komen. Maar het is hier wel leuk, de mensen zijn hier zeer sociaal. (soms ook wel een beetje gek, midden in de quiz kwamen er enkele mensen verkleed als piraat en als ninja door de zaal gelopen, blijkbaar was er een oorlog tussen de ninja's en de piraten..)
We hebben de quiz niet gewonnen, maar het was wel heel fijn. Daarna ben ik nog even met Vanessa (een australisch meisje die hier zelf ook aan het rondreizen is) naar de Budha bar geweest, want daar waren live optredens. De muziek was niet echt ons ding, dus na 10 minuten zijn we maar terug gegaan naar het hostel. Daar heb ik nog wat gelezen en dan ben ik gaan slapen. Een fijne dag!

Donderdag ochtend ben ik dan nog even gaan surfen, want ik had via wickedtravel nog gratis een voucher om een gratis surfboard te huren. 
Het was een vrij goede surfsessie. Al merk ik dat ik toch nog veel kan bijleren. Daarna heb ik nog even enkele foto's van het hostel genomen om jullie een indruk te geven van hoe het hier uitziet. 

Nu wordt het 3 maanden lang alleen nog maar reizen! Zeer spannend. 

Het was heel leuk om deze week mijn ouders nog eens terug te zien. Tot nu toe ben ik altijd vrij lang op dezelfde plaats gebleven, maar vanaf nu ben ik nooit meer ergens langer dan 5 nachten. 

Ik weet niet wanneer ik weer op het internet ga kunnen, maar ik doe mijn best om mijn blog te blijven updaten. 

Geniet nog van de foto's
















Het volgende verslag zal over mijn trip naar Fraser Island gaan!

Nog een laatste ding dat ik wil melden: momenteel is hier de wintertijd ingegaan, wat langs 1 kant wil zeggen dat het hier vanaf nu altijd voor 18 uur donker gaat zijn, maar wat ook wil zeggen dat het tijdsverschil tussen België en Australië nu maar 8 uur is! 2 uur minder dan daarvoor. 

Cheers!

SoFie

1 opmerking:

  1. Sofie, wat een coole hostel!
    Heek veel succes met het avontuur dat nu voor de deur staat daar in Australië!

    Groet!
    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen