zaterdag 27 april 2013

Northern beaches in Sydney en een voorstelling in het Opera House

Dag lieve lezers. 

Volgens mij is het nog nooit zo lang geleden als nu dat ik nog iets op mijn blog heb gepost. Dat komt natuurlijk door de cruise. Het is nogal moeilijk om internetverbinding te krijgen in het midden van de oceaan...

Maar first things first, jullie hebben nog een verslag van mij te goed van voordat ik op cruise vertrok. Want toen heb ik ook nog enkele interessante dingen gedaan/meegemaakt. 

Mijn vorig verslag typte ik in de luchthaven van Hervey bay. Ik schreef toen dat het nog al een kleine luchthaven was. Om dat te bewijzen, onderstaande foto. Dit was het vliegtuig dat voor ons vertrok. Ik geloof dat er ongeveer 20 mensen in konden. 


Terug aangekomen in Sydney heb ik weer eens een nieuw hostel uitgeprobeerd. En daar kwam ik 2 Belgische meisjes tegen. Ze hadden samen al een heel deel van Azië gezien en waren net die dag in Australië aangekomen. Ik heb hen enkele tips gegeven van waar ze zeker naartoe moesten. Voor de rest hebben we nog wat gezellig gebabbeld en jenga gespeeld. Het fijne was dat deze meisjes ook meer voor het avontuurlijke en de natuur kwamen, dan om te feesten. 

Die namiddag had ik via facebook nog een berichtje gestuurd naar Jasmine. Enkele weken geleden had ik haar leren kennen tijdens de free walking tour in melbourne. Toen hadden zij en haar vriendinnen mij laten weten dat als ik ooit nog eens naar Sydney kwam, ze mij een rondleiding gingen geven op de northern Beaches. Voor ons tanteke (en misschien andere fans): dit zijn alle stranden waar home and away wordt opgenomen, met als beroemdste strand palm beach. Zoals de naam het al zegt liggen deze stranden ten noorden van Sydney. Gelukkig stuurde Jasmine enkele uren later al terug om mij te laten weten dat ze de volgende dag tijd had om mij een rondleiding te geven. Zij is zelf ook leerkracht en omdat het hier nu paasvakantie is was ze 2 weken lang vrij. Tijd genoeg dus om een Belgische backpacker deze prachtige stranden te tonen. 

We hebben de hele dag gewandeld en rondgereden. We zijn naar verschillende stranden geweest, in Narrabeen en Palm beach. We hebben enkele heuvels beklommen en zijn naar de beroemde vuurtoren van Palm beach geweest. Daar heb je echt een prachtig uitzicht. Van daar zijn we dan een beetje avontuurlijk tot aan de rand van de rotsen gegaan. Daar was het uitzicht nog mooier en kwamen we een soort van hagedis tegen. 


Het zwembad van Narrabeen.


Narrabeen


Palm beach

Palm beach




Het strand links is palm beach. Dit is het uitzicht onderweg naar de vuurtoren.

Jasmine, mijn gids.

De vuurtoren van Palm beach.


Prachtig uitzicht!

Ik weet niet juist welke hagedis dit is, maar hij was vrij schuw.

Na al dat wandelen zijn we eerst iets gaan eten. Daarna was het tijd om de Baha'i tempel te bezoeken. In heel de wereld zijn er maar 7 van deze tempels. Verspreid over de verschillende werelddelen. (De onze staat in Duitsland). 
Het Baha'i geloof neemt eigenlijk alle goede/leuke dingen uit alle andere geloven samen en dat is hun geloof. Wie hier meer over wil weten moet het maar eens googelen. 


Na de tempel zijn we nog naar een waterval geweest. Deze waterval hebben ze als filmlocatie gebruikt voor de film Tomorrow, when the war began. 


Na een zeer leuke en interessante dag heb ik dan de bus terug genomen naar het centrum van Sydney. Onderweg dacht ik plots, hé, misschien moet ik eens langs het opera house gaan, om te kijken of ze nog enkele last minute tickets verkopen voor een voorstelling deze avond. Ik had absoluut geen idee van wat ze daar momenteel aan het spelen zijn, maar ik ben gewoon het gebouw binnen gewandeld en naar de box office kassa gegaan. 

Daar kwam ik 2 dames tegen die een extra ticket hadden omdat er iemand ziek was geworden. Ze gingen naar een combinatie van het symfonisch orkest van Sydney en enkele circus acts kijken. De circusacts waren zo een beetje in de stijl van Cirque du soleil. Het was niet met clowns en jongleren en zo, eerder met sierlijke en krachtige dingen. 

Voor een goed prijsje heb ik dan hun extra ticket overgekocht. En het was echt fantastisch! De muziek was prachtig, en de acrobaten brachten het nog een dimensie hoger. 
Ik heb ongelooflijk hard genoten van de muziek, de sfeer en de acrobatie. En zo ben ik toch ook eens in het opera house binnen geweest.



Zo dat was dat, nu probeer ik te beginnen aan het verslag van mijn cruise. 

Lieve groetjes,

SoFie

1 opmerking:

  1. en toch ook een beetje voor mij... ik kijk helemaal terug naar Home & Away nu jij in Australie zit :-)

    BeantwoordenVerwijderen