zondag 17 maart 2013

Australian football en Ballarat

Weer een heel fijn weekend! Ik ga het verslag nog al kort houden, maar als je vragen hebt wil ik die graag beantwoorden.

Vrijdag avond na mijn werk ben ik naar de finale van de nab cup gaan kijken (Australian football).
De nab cup is niet het echt aussie footie seizoen, maar het is zo een beetje als de beker van België denk ik, de ploegen kunnen hun nieuwe spelers uittesten en hun nieuwe tactieken.
Ik vond het een zeer boeiende sport om naar te kijken. Soms nogal ruw, maar echt wel boeiend.

Zaterdag ben ik met Clem en Jo naar Ballarat geweest, een oude mijnstad. Eerst zijn we de botanische tuinen en het meer gaan verkennen. Zeer mooi daar. Ik vond het een mooie stad, bijna geen hoge gebouwen. De huizen waren nog in de stijl van begin jaren 1900 en misschien een beetje later, echt heel mooi. 

Daarna zijn we naar Sovereign Hill gegaan. Het is een replica van de oude goudmijnstad in Ballarat. Alles ziet eruit zoals het er eind 1800 uitzag. Zeer indrukwekkend. Het was heel goed nagebouwd. Sommige gebouwen waren nog origineel, maar ze waren wel verplaatst. (een beetje zoals in bokrijk). 
We zijn onder de grond geweest in een van de oude schachten. Ze hebben hier in Ballarat wel heel veel goud gevonden tijdens de goudrush. 

Het was heel fijn om Clem en Jo nog eens te zien. Het was mijn laatste kans. Volgend weekend werk ik op de Flower show in Melbourne. Ik kijk er al naar uit! En dan het weekend daarna zit ik weer in Sydney om daar op 1 april mijn ouders te verwelkomen. Daar kijk ik uiteraard ook al naar uit. 

Nog heel veel groetjes,

SoFie

ps: de foto's staan weer een beetje door elkaar.. maar ik denk dat je wel het verschil kan zien tussen Ballarat en australian Football.



Zoals je ziet een ovaal veld, en veeeel groter dan een voetbal veld.

Onze ploeg heeft gewonnen!







Botanische tuinen in Ballarat

Net na de peptalk



Clem houdt van de bomen!

Zwarte zwaan









Hier wordt het goud uit de stenen gehaald met behulp van kwik.


goud gieten in een staaf.

Een net gegoten goudstaaf.

Panning for gold.

De kerk, die soms als school gebruikt werd.




Bowling baan.

Hier werden alle stoommachines mee aangedreven.

Met Clem en Jo na een leuke (maar regenachtige) dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten