zondag 24 maart 2013

Flower show in Melbourne

Hello mates!

Wat een fijn weekend!

Vorige week liet ik al weten dat ik op de Melbourne flower show mocht werken.
Deze week was het dan uiteindelijk zo ver. Op het werk waren sommige mensen al enkele weken aan het voorbereiden. En het zag er goed uit!

Woensdag ochtend vertrokken Emma en ik met de bus en trein naar Melbourne. We wisten niet zo goed wat we moesten doen op de flower show, maar zodra we daar aankwamen kregen we al meer uitleg.

Garden express had dit jaar 2 grote 'winkels' op de flower show. Wij (Emma en ik) hebben meestal in de grotere winkel gewerkt. Daar moesten we de mensen helpen en achter de kassa staan. We hebben ook anderhalve dag in de kleinere winkel gewerkt.

Tijdens de show heb ik heel veel bij geleerd over de bloemen, bloembollen, planten,... En ik heb de microbe te pakken denk ik. Hopelijk heb ik de microbe nog steeds te pakken tegen dat ik thuis kom, dan kan ik ons moeke en vake een beetje helpen met onze tuin en zelf misschien ook enkele mooie bloemen planten.

Aangezien het over de middag meestal redelijk druk was hadden we redelijk laat lunchpauze. Maar dat vond ik niet zo erg. Tijdens mijn pauze ging ik altijd eens rondkijken naar al de andere dingen. Je kon er echt alles vinden wat met tuinen en buiten werken/leven te maken had. Sommige dingen waren echt prachtig. En binnen had je heel veel speciale bloemstukken en kunst met bloemen. (zie mijn foto's op facebook).

We hadden de luxe dat onze baas een appartement/hotel voor ons geregeld had in Melbourne. We sliepen op 10 minuten wandelen van de flower show en ons hotel was op Swanston street (één van de belangrijkste straten in Melbourne, zie enkele posts geleden, de clip van AC/DC en zo...)

Woensdag avond zijn we gewoon naar de supermarkt geweest, hebben daar iets gehaald om te eten en dan 's avonds rustig een film gekeken en wat gerust in het hotel.

Donderdag avond trakteerde de baas en zijn vrouw op een heerlijke diner. Ik heb heerlijke ribbetjes en kippevleugels gegeten met lekkere sla en aardappelen. Na het eten hebben we nog naar War Horse gekeken. Een zeer mooie film!

Vrijdag avond zijn Emma en ik de stad ingetrokken. Eerst zijn we naar een snoepwinkel gegaan waar Emma enkele cadeautjes wilde halen voor haar vriend. Ik vond daar een chocoladekikker van Harry Potter. Die kon ik niet laten liggen...
Daarna zijn we naar China town gegaan. Daar hebben we heerlijke Dumplings en Noodles gegeten voor een zeer goede prijs. We hebben gezellige babbel gehad en het was een zeer fijne avond.

Zaterdag avond was het onze laatste dag in de stad. We wilden graag naar de IMAX gaan (met het grootste filmscherm ter wereld). Helaas speelde ze daar slechts 1 film en daar hadden we niet echt zin in. Dus zijn we naar een andere cinema gegaan en daar hebben we naar 'OZ the great and powerful' gekeken. Een zeer goede film!

Zondag avond mochten we bij onze baas thuis blijven slapen, zodat we maandag op tijd op het werk konden geraken. Het huis van onze baas en zijn vrouw was echt zeer mooi. Het zou perfect passen in MTV Cribs. Ze hadden een home cinema, een grote zaal om te feesten, een enorm grote living,... echt zeer groot.

Nu ga ik al ophouden, want ik moet naar de winkel.

Ik heb er zeker van genoten en nu kijk ik er naar uit om volgende week terug naar Oatley te gaan bij Ilse, Maarten en de kids. En maandag mag ik dan mijn ouders gaan ophalen van de luchthaven in Sydney. Wat een mooie vooruitzichten.

Ik heb ook al een hele hoop warmte opgestuurd, maar het lijkt niet aan te komen. Hopelijk is het daar in België ondertussen al gestopt met sneeuwen!

Alvast een dikke knuffel!

SoFie

De keuken van ons appartement/hotel.

Mijn kamer.

De living, met uitzicht op Swanston Street en the simpsons.

Exhibition Building. 


Achter de kassa staan, dit moest ik doen gedurende de hele show. (Deze foto is net voor de opening van de laatste dag getrokken. Er waren toen nog geen klanten.)

De aloë's. Ik heb veel geleerd over deze planten.

De value packs.


Deze soorten bloembollen heb ik de voorbije maanden ingepakt en verzonden naar de verschillende winkels.





Onze stand/winkel langs buiten. Garden express had de grootste stand van de hele show!

Aan deze kassa heb ik meestal gewerkt.

Onze prachtige hyacinten en tulpen!



Garden wall.

Gladiola's









2 opmerkingen:

  1. je mag in onze tuin ook altijd komen helpen met plantjes planten :-). Het was precies heel leuk! War Horse heb ik ook al eens gezien, op het vliegtuig. Veel plezier nog deze week en geniet maar van moeke en vake!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knappe verslaggeving Sofie! Schone foto's ook. Zo genieten we een beetje mee, vanuit het barkoude Mechelen ;)
    Groetjes en veel plezier met je vake en moeke binnenkort!
    Annemie en Peter

    BeantwoordenVerwijderen