zaterdag 2 maart 2013

De herfst is in het land! (maar ik voel mij nog zomers)

Goedemorgen/avond beste lezers van mijn blog!

Hier ben ik weer met jullie wekelijkse portie leesvoer.

Sinds deze week (1 maart) is de herfst hier begonnen. En geloof het of niet, maar we konden het hier al een beetje merken aan het weer. Sommige dagen was het maar 15 graden. En het heeft deze week 4 dagen lang heel veel geregend, waardoor de meeste andere mensen van het hostel niet konden gaan werken. Er was te veel regen op hun velden dus ze konden niets doen aan de bloemen/bomen. Gelukkig hadden wij daar geen last van in ons magazijn. Ik vond het geluid van de regen op ons dak zelfs zeer leuk! En de geur van regen op een warme ondergrond vind ik ook geweldig. 

Blijkbaar hebben we deze week allemaal heel goed gewerkt op ons werk, want donderdag hebben de baas en zijn vrouw iedereen getrakteerd op een echte Aussie Barbie. Een half uur voor onze normale lunchpauze mochten we plots stoppen met werken en kregen we als verrassing lekkere worstjes met brood, ui en tomato sauce. Zeer vriendelijk van de baas vind ik wel. Hij had ook al eens een andere keer iedereen getrakteerd op 'chips' (een vrij geslaagde imitatie van onze Belgische frieten).

Op zaterdag ben ik als uitzondering nog eens gaan werken. Dat kwam goed uit, want mijn eerder geplande trip naar Phillip Island ging uiteindelijk niet door omdat mijn vervoer geen zin meer had om te gaan. Kan ik evengoed nog wat extra geld verdienen...

Na het werk wilde ik mijn skateboard hier eens uittesten op de heuvels. Na de eerste keer een kleine afdaling gedaan te hebben vond ik het toch een beetje te snel gaan (ik had bijna een auto ingehaald) dus ben ik uit veiligheidsoverwegingen maar gestopt. Als ik binnenkort leer hoe ik kan remmen met mijn skateboard zal ik het nog eens proberen, maar voorlopig lukt de normale remtechniek nog niet. 

In het hostel worden er de laatste tijd vaak goede films opgezet. Ook zaterdag weer, zo weten de backpackers zich dan toch bezig te houden zonder al te veel te doen. 

Zondag eindelijk nog eens uitgeslapen want ik had een belangrijke dag voor de boeg. We gingen namelijk met het hostel een voetbalmatch spelen tegen een ploeg uit Monbulk (recreatief uiteraard). Eerst was ik nog even langs het museum gegaan waar ik vorige week ook was geweest omdat het daar groot feest was voor hun 20 jarig bestaan. Helaas zonder fototoestel, dus na de match ben ik er nog eens langs geweest om foto's te nemen. 
Na het museum nog vlug naar de bakker geweest, waar mijn accent voor de allereerste keer herkend werd. Een mevrouw sprak mij aan (uiteraard in het Engels) en ik gaf antwoord en toen zei ze: 'Oh, are you dutch?' Waarop ik zei, bijna, ik kom uit België. Even een leuk gesprek gehad in het Nederlands. Blijkbaar hadden zij en haar man vroeger ook een bloemenkwekerij, waar nu Coolwyns is (een bloemenkwekerij waar ik ook naar had gebeld om te vragen dat ze werk hadden toen ik hier aankwam. Trouwens ook de kwekerij waar Bart een Karen een bezoekje aan hadden gebracht toen zij hier in Monbulk waren enkele jaren geleden). Daarna moest ik mij snel gaan klaarmaken voor de voetbalmatch. 

De match zelf was wel leuk, ondanks het feit dat we met 6-1 verloren hebben. Ik was het enige meisje op het veld en dat zorgde toch voor wat onwennigheid. Het leek er op dat beide ploegen een beetje schrik van mij hadden. De andere ploeg durfde niet te verdedigen en mijn ploeg had moeite met een pas te geven aan een meisje. Maar ik vond het toch zeer fijn om nog eens te kunnen voetballen, ook al heb ik geen volledige wedstrijd gespeeld. We hadden vrij veel vervangers en ik kon de spanning bij de jongens bijna voelen. Ze wilden zo graag winnen en waren zo competitief dat ik het niet erg vond om al iets vroeger van het veld af te gaan. Het was zeer fijn, maar ik verkies toch te spelen bij KRC BMB, olé olé. 

Daarna nog even langs geweest bij het museum om foto's te nemen van de old timers, en andere oude machines. Er waren ook verschillende dingen om te eten, een heerlijke cake. 
Op de terugweg van het museum naar het hostel dacht ik nog eens een andere weg te nemen. Ik vind het leuk om nieuwe wegen te ontdekken '(wie durft verdwalen, vindt nieuwe wegen' zou mijn moeke zeggen). Ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb, want de wandeling was echt zeer mooi. Het pad duurde iets langer dan anders, maar het was echt de moeite waard. Heel mooi. 

De rest van mijn zondag denk ik niet dat er nog boeiende dingen gaan gebeuren, waarschijnlijk gaat er zo dadelijk nog iemand een film opzetten of zo. Of ik ga nog wat lezen (zodat mijn Engels beter kan worden).

Oh ja, ik heb ondertussen ook mijn vliegtickets voor Nieuw-Zeeland geboekt. Er was een zeer verleidelijke aanbieding, dus heb ik ineens maar de knoop doorgehakt. Met mijn andere tickets probeer ik nog even te wachten want ik wil niet té veel op voorhand plannen, dan zit je zo vast aan die dagen. 

Vele groetjes en geniet van de foto's. 

Liefs,

SoFie


De andere meisjes van het hostel en ik op het werk. Deze foto is om 6:40 in de ochtend getrokken, dus excuses voor de slaapkoppen. 3 komen uit Engeland en 1 uit Schotland. 
Voetbalmatch in Monbulk

Het prachtige uitzicht als ik aan de andere kant van de 'vallei' sta.


De oude spoorweg waar puffing Billy nog dagelijks langs rijdt.


20 jaar Emerald museum. Dit is een oude machine die veel lawaai maakt en iets oppompt denk ik.



Met deze auto wil ik anders wel eens gaan kamperen (kijk vooral naar de andere foto's waar je het karretje goed kan zien).

Een hele oude tractor.



Leuk toch?


Het lijkt heel klein langs buiten...

maar het is vrij ruim langs binnen (ik pas er in).




Stenenverzameling, vind ik zeer boeiend!



Wie durft verdwalen, vindt nieuwe wegen. Bij deze...

De mooie blauwe lucht die in het echt 1000 keer mooier is dan op deze foto...

Kwam ik plots een wensput tegen in het midden van het 'oerwoud'.

1 opmerking:

  1. Tof om je belevenissen wekelijks te kunnen volgen ;)
    PS zo'n caravan heeft een nichtje van mij ook
    dikke kus
    tante Leen

    BeantwoordenVerwijderen