zaterdag 15 juni 2013

Franz Josef, Wanaka en Queenstown

Goedemorgen beste bloggers!

En het blijft hier maar leuk in Nieuw-Zeeland! Alleen gebeurt er hier zo veel dat ik nu even heel goed moet nadenken wat ik wanneer gedaan heb en hoe dat ook weer ging.

Zoals ik in mijn vorige post al liet weten ben ik in Franz Josef op een gletsjer gaan wandelen.
We werden per 6 met de helikopter gedropt op de gletsjer om daar dan iets meer dan 3 uur rond te wandelen en spectaculaire dingen te zien. Daarna werden we weer opgepikt door de helikopter.

Omdat we met de helikopter de gletsjer bezocht hadden, mochten we gratis in de hot pools. Enkele hele grote warme baden om te gaan relaxen na onze hike. 36°C, 38°C en 40°C. Ik denk dat ik iets langer dan 4 uur in die hot pools heb gezeten. En nadien was ik heel relaxt.

Die avond hebben we nog eens met heel onze bus samen gegeten.

Na Franz Josef was het tijd om verder te rijden naar Wanaka. Tijdens onze rit naar daar hebben we nog enkele tussenstops gemaakt op mooie plaatsen om te wandelen, foto's te nemen en te genieten van het prachtige uitzicht.

In Wanaka zijn we even de stad gaan verkennen, maar tegen de tijd dat we daar aankwamen was het al avond, dus heel veel verkennen was het niet.
De volgende dag ben ik naar Puzzling World in Wanaka geweest. Daar hadden ze heel veel optische illusies, experimenten, puzzels en een heel groot doolhof. Eens iets anders dan al die prachtige natuur...

Na puzzling world zouden we normaal met onze vertrouwde oranje stray bus weer verder rijden naar Queenstown, maar onze bus was kapot. We moesten een beetje langer wachten om dan uiteindelijk door een bus van de bungy jump opgepikt te worden.

Dan konden we weer rustig verder cruisen in onze nieuwe fancy bus. We maakten ook een tussenstop bij de Kawarau brug. Dat is de brug waar AJ Hackett de eerste officiële bungy sprong van 43 meter van deed.

Queenstown is zo een beetje de hoofdstad van de avontuurlijke sporten (bungy springen, skydive, jetboat, rafting, skiën en snowboarden, ...).

Ik wilde heel graag gaan skiën dus op zaterdag ben ik met enkele mensen van de bus gaan skiën.
Gelukkig zijn de organisaties hier er op voorzien dat je misschien geen skibroek en ski jas bij hebt. Dat zit hier allemaal in de prijs als je het materiaal gaat huren. Het skiën was echt heel leuk. Een groot deel van de sneeuw was wel vals, maar toch. Toen we boven aankwamen was het aan het sneeuwen en het heeft bijna heel de dag verder gesneeuwd.
Omdat het hier het begin is van het ski-seizoen waren er nog maar 2 liften open. Gelukkig was dat meer dan genoeg om ons een hele dag bezig te houden en heel goed te amuseren.

Vandaag (zondag) heb ik voor de verandering nog eens iets heel zots gedaan. Een bungy jump van 134m. De hoogste van Australasia. Ik vond de skydive en het vliegen zo leuk vorige week dat ik nog eens wilde vliegen.
Dit was wel net iets spannender dan de skydive. Hier moet je helemaal zelf springen. Er is niemand die je uit het vliegtuig duwt (of in dit geval van het platform). Ik probeer een filmpje op youtube te zetten. Als dat lukt zal ik het later delen. Dan kunnen jullie zien hoe bang ik was net voordat ik moest springen. Maar let vooral ook op mijn gezicht als ik terug boven kom. Het was echt geweldig. Je kan echt vliegen. En omdat het zo hoog is ben je vrij lang (ongeveer 8 seconden) in vrije val.
Ik ben hier echt mijn grenzen aan het verleggen en ervaringen aan het opdoen die ik nooit meer zal vergeten.

Het leuke is dat de andere mensen op de bus ook echt heel leuk zijn en dat we elke avond gezellig samen zijn en fijne dingen doen. Helaas gaat vanaf nu de groep een beetje opgesplitst worden. Maar we hebben al enkele reünies zitten plannen.

Morgen vertrek ik uit Queenstown om nog verder naar het Zuiden van het Zuideiland te gaan.

Tot de volgende!

SoFie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten