zaterdag 16 februari 2013

Het verslag van deze week

Dag vrienden van mijn blog!

Aangezien ik hier al een tijdje in het hostel verblijf en ik hier nog tot eind maart ga blijven dacht ik dat het misschien wel leuk was voor jullie als ik wat foto's zou plaatsen van ons hostel en het leven hier. 

Eerst nog een aantal korte dingen over deze week:

- Ik ben deze week van kamer veranderd en dat is zo goed! Nu heb ik al alle nachten door kunnen slapen zonder wakker te worden van lawaai. Heerlijk! Vroeger sliep ik net naast de keuken, living en rokersruimte. Nu slaap ik ergens helemaal achteraan het gebouw vlak bij de tenten. Daar heb ik absoluut geen last van het lawaai en ik heb ook mijn eigen badkamer. Foto's (van de 2 kamers) kan je onderaan vinden. Let vooral niet op de rommel, die is niet van mij. 

- We hebben deze week nog maar 2 dagen hyacinten gedaan op het werk. Ik heb 2 dagen mogen overwerken en op zaterdag gewerkt. Een vrij zware werkweek, maar ik vind het wel oké. 

- Maandag ochtend heb ik voor het eerst een kangoeroe in het wild gezien. We reden met het busje langs old emerald road en plots stak er een kangoeroe de baan over voor onze neus. 

- Dinsdag is Clem naar mijn werk gekomen om 'the dutch courrier' te brengen. Een Nederlandstalige krant die hier in Australië gedrukt wordt voor alle Nederlanders en Belgen uit de buurt. Helaas heb ik hem niet gezien, want hij heeft het aan een dame van de receptie gegeven en die heeft het dan later aan mij gegeven. 

Voor de rest ga ik de foto's laten spreken.


Puffing Bully, dé toeristische attractie uit de buurt, een oude stoomtrein.

Het muzikale concert op zondag in het park. Het bleek een gewone fanfare te zijn. 


De kip van het hostel. Zij komt soms binnen in de keuken en dan jaag ik haar buiten (om kuiswerk achteraf te vermijden).

Philo en Jojo, 2 Duitse meisjes die zich altijd een beetje 'speciaal' kleden.


De computerhoek in de living. 

TV hoek waar ze naar de nieuwe spiderman aan het kijken zijn.

De keuken

Achter de waslijn is mijn nieuwe kamer.

De camping ruimte.



Dit is voor mijn nieuwe kamer.

Nog tenten en in de verte zie je de 'chill room'

Chill room



Hier rechts onderaan eet ik meestal. Rechts achteraan vind je de chill room en links zie je onderaan het raam van de TV en bovenaan het raam van de computerhoek.




De parking.

Dit was vroeger een kleine vijver.


Niels uit Nederland toont ons zijn beste moves (en in de achtergrond kan je de washoek zien)

Wasdraad

De Fransen





Marcus, tot vorige week reed hij mij bijna altijd van en naar het werk.

Phil, uit Engeland. Sliep in mijn oude kamer.

Mijn oude kamer (met Elisa)

De living en keuken getrokken vanuit de deur van mijn oude kamer.

De meisjes van mijn nieuwe kamer die heel vaak achter hun computer zitten...

Duitsers

Het bord waarop je elke avond moet kijken om hoe laat je een bus hebt en wie er rijdt. Als je inzoomt (door op de foto te klikken)  dan zie je dat ik deze week elke ochtend om 6 uur naar mijn werk ben vertrokken.

Maria uit Duitsland.

Het bord waar je mededelingen op kan noteren.




Mijn nieuwe kamer.


Mijn nieuwe kamer en heeeeel veel rommel.


De busjes van het hostel (er is er eentje weg).

De auto's van de bazen van het hostel.


Hier wonen de eigenaars en alle mensen die in het hostel werken.

Een van onze mooie vogels.

Tina uit Duitsland.




5 opmerkingen:

  1. Tof dat je bij de foto's wat uitleg geeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. alle geluk dat jij goed kan overleven in een rommelige kamer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad ons moeder zou zeggen, daar vind een eigen kat zijn jongen nog niet in terug. Maar weet dat jij daar fantastisch in functioneert :) Leuk om zoveel foto's te zien. Nog, nog nog!

    BeantwoordenVerwijderen