zondag 3 februari 2013

Hyacinten jeuken!

Hey vrienden van De avonturen van SoFie,

Ik heb een week gewacht met een nieuwe post, zodat ik voldoende boeiende (of minder boeiende) informatie had om op jullie los te laten. 

Tijdens de week maak ik niet zo veel spannende dingen mee omdat ik elke dag ga werken. 
Maandag moest ik als uitzondering niet gaan werken, omdat het zaterdag Australia day geweest was en dan krijg je de vrije dag erna. Ik heb toen niet zo veel speciale dingen gedaan. Vooral alles in orde gebracht wat ik nog in orde moest brengen (de was doen, mijn brieven afschrijven en posten, proberen wat liedjes te schrijven,...).

Vanaf dinsdag was het weer werken geblazen. Vanaf 7 uur 's ochtends vliegen we er in! Ik werk nu meestal aan de machines om de bloembollen in te pakken. Soms verpakken wij op 1 dag aan 1 machine meer dan 20000 bloembollen! Als je dan weet dat we hier 4 machines hebben (3 kleine en 1 grote) en dat er dan nog mensen zijn die aan de 'bench' ook nog bloembollen inpakken, dan kan je wel uitrekenen dat wij heel veel bloembollen per dag inpakken. 

Deze week waren het vooral daffodils (paasbloemen/narcissen), ixia's, sparaxis, tulpen, jonquils en hyacinten. Maar die laatste bollen zijn echt niet leuk om in te pakken. Toen ik ze eerst zag dacht ik, wat een mooie bloembollen (de bollen lijken een beetje op een paarse ui, maar ook niet helemaal). Jammer genoeg jeuken de bollen enorm hard! Je hoeft ze niet eens aan te raken om er last van te hebben. Soms is de jeuk zo erg dat ik niet kon blijven staan en moest rond dansen en krabben om het te doen stoppen. Dan zei Gina (de bazin van het inpak gedeelte) dat ik het even moest gaan afspoelen met heet water en zeep, en dan daarna talkpoeder op doen. Dat helpt wel een beetje, maar niet voor lang. 

Hellen (een jongedame van 65 jaar uit Malta die maar niet op pensioen wil gaan maar wel heel vriendelijk is) had nog een beter middeltje: een 'itch-stop' zalfje. Ze zei neem een beetje en smeer het uit op je hals en zo, maar niet bij je ogen. Toen ik dat aan het insmeren was zei ze nog 'It may burn a little...' en dat deed het zeker. De eerste 15 minuten was het nog 10 keer erger dan de normale jeuk van de hyacinten. Het was echt heel hard aan het branden. Gelukkig werd het na 15 minuten beter. Daarna had ik anderhalf uur geen last meer van de jeuk. Na de pauze was het helaas uitgewerkt. 

Gelukkig zijn we nu bijna klaar met de hyacinten. Dan komen de andere bollen en die jeuken niet. 

Deze week heb ik ook op zaterdag mogen werken. Dat is goed want zo kan ik extra geld verdienen. We moesten maar tot 13 uur werken, dus ik had de rest van de namiddag vrij. 

Er zijn hier deze week een aantal nieuwe mensen ingecheckt in het hostel. Het zijn allemaal heel leuke mensen en voor de verandering geen Duitsers en Aziaten. Gisteren hebben we bijna heel de dag zitten zingen en chillen, zeer gezellig. Het was 's avonds eindelijk eens een feestje met goede muziek (in de plaats van het geboenk de laatste weken). Helaas werd het na 12 uur wel terug geboenk, want toen kwamen er andere mensen de muziek regelen. Dan ben ik maar gaan slapen (of toch een poging tot, want het geboenk kwam zelfs door mijn oordoppen). 

Zondag ochtend ben ik vroeg opgestaan om dan naar Melbourne te gaan, want daar had ik afgesproken met Maaike, een vriendin van de voetbal in Boortmeerbeek. Ze was al 2 dagen in Melbourne en ze was al volop werk aan het zoeken om zo snel mogelijk te kunnen beginnen. We hebben een mooie wandeling gemaakt, en plots waren we zelfs aan de rod laver arena (van de Australian open). Helaas was die gesloten en konden we geen kijkje gaan nemen. 

Daarna hebben we nog wat gezellig rondgekuierd en zijn we naar het aquarium geweest. De haaien waren het spectaculairst. Het was een zeer fijne dag, en leuk om elkaar nog eens terug te zien. 

Ik hoop dat ik deze nacht nog eens een goede nachtrust heb, zodat ik morgen fris en monter kan gaan werken. 

Nu ga ik nog een beetje socializen met de nieuwe mensen uit het hostel want die hebben veel interessante dingen te vertellen (ik ga trouwens misschien binnenkort met enkele Engelse meisjes naar een musical in Melbourne, want zij houden ook van musicals). 

Geniet nog van jullie zondag! En aan de mensen van de familie Jacobs, doe oma en opa nog eens de groeten deze avond. 

Vele groetjes,

SoFie



3 opmerkingen:

  1. Hoi SoFie!
    Leuk om al je verhalen te lezen :)
    Ik ben ondertussen zelf op skivakantie geweest, maar sneeuw kan je je nu misschien moeilijk inbeelden :P
    Geniet van de musical!
    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Lisa,
    Ik had het ook wel fijn gevonden om dit op skivakantie te gaan, maar je kan niet alles hebben. Ik zal het volgend jaar wel goed proberen te maken.
    Ik weet nog niet wanneer we juist naar de musical gaan. De anderen moeten eerst werk vinden.
    Nog veel plezier daar in Leuven!
    xx Dikke knuffel terug

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey sofie!
    Kei tof da je dit allemaal in een blog zet! Vanaf vandaag ga ik hem ook een beetje meer proberen te volgen!
    Have fun daar!

    Koen

    BeantwoordenVerwijderen