dinsdag 15 januari 2013

Garden Express en omstreken

Hieronder enkele foto's van mijn hostel, mijn werk, de buurt en Melbourne.

In het weekend (zondag) ben ik nog eens naar Melbourne centrum geweest waar ik met Sarah (uit Keerbergen) heb afgesproken. We hebben een beetje rondgewandeld en niet zo veel gedaan, maar het was wel gezellig. En nu ken ik Melbourne centrum toch al wel wat beter. 

Elke dag zijn er 3 busjes van het hostel die iedereen naar hun werk brengen. Mijn busje vertrekt om 6:30, vrij vroeg. Maar ik sta nu elke dag om 5:30 op, want anders kan ik mijn mails niet nakijken. 

De mensen die met die busjes rijden, rijden als gekken! Ik vind het wel een goede service, want moesten we het openbaar vervoer gebruiken, dan zouden we ongeveer 2 uur heen en 2 uur terug onderweg zijn. En te voet is ook niet echt een optie. Er zijn wel mensen die een auto kopen, maar ik denk dat dat toch iets duurder uitkomt op lange termijn. Als je het busje gebruikt betaal je 6 euro per dag heen en terug. Wat ongeveer hetzelfde is als het openbaar vervoer. Dus ik vind het wel goed. 


Het werk is heel fijn, de collega's zijn zeer vriendelijk en er zit voldoende variatie in. We werken voornamelijk binnen, dus hier zal ik mijn bruine kleurtje weer een beetje verliezen vrees ik. 

Voor mijn meter en de andere mensen die het willen weten... Ik zit nu enkele 100den kilometers in het binnenland, dus golfsurfen zal hier niet mogelijk zijn. Er zijn hier welk enkele mooie meren in de buurt, dus andere versies van surfen zouden eventueel wel kunnen. Maar ik heb enkel tijd in het weekend. 
En ik zit ook niet in de buurt van de bosbranden. 

Alpacca's in de buurt van ons hostel

Op het werk


De verpakkingsmachine


Sabrina uit Duitsland

Elisabeth uit Duitsland

Josefin uit Zweden

Zo zijn we werk gaan zoeken, deze foto hebben we genomen vlak nadat we hoorden dat we vrijdag waarschijnlijk konden beginnen. We waren heeeel blij!

Aan het wachten op het busje na het werk.

De mooie lucht in het hostel

Een mooi uitzicht toen ik gaan solliciteren was bij de bomenkwekerij

Zo zoekt men werk...

Ferntrees


De straat van mijn nieuw hostel


Hier heb ik ontvangst met mijn GSM

De weg naar mijn hostel

Mijn hostel, in de natuur


Het meer vlak bij mijn hostel

Zwembad bij het meer

Speciaal voor Jacob, ook in Melbourne hebben ze Hang spelers

Goede muzikanten in Melbourne



Geen opmerkingen:

Een reactie posten