maandag 7 januari 2013

Van St. Kilda naar Emerald

Dag trouwe lezers van mijn blog!

Een overzicht van waar ik mij de voorbije dagen mee heb bezig gehouden:


Zaterdag 5/01/2013
Het ontbijt in mijn hostel in St Kilda zijn pannenkoeken. Elke ochtend mag je hier maximum 3 pannenkoeken eten. Zeeer goed voor de lijn hoor... 
Op het internet en in de straten heb ik nog een beetje verder naar werk zitten zoeken. Misschien had ik mij de zoektocht naar werk iets te gemakkelijk voorgesteld. Maar ach, ik ben een optimist, dus ik zal wel iets vinden. 
Ik ben ook nog even gaan wandelen in St. Kilda en naar het strand geweest. Er was echt heel veel wind en toen ik aan de oceaan kwam zag ik wel zeker 50 kite surfers in het water. En de meeste konden het wel vrij goed. Ik heb er toch ook wel een paar serieus zien vallen nadat ze bijna 8 meter in de lucht vlogen.

Toen ik terug in het hostel kwam heb ik nog eens proberen te bellen naar Clem en Jo. Ik zal even kort proberen uit te leggen wie dat zijn.
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heb ik mijn laatste 3 maanden in België in de bloemenkwekerij van Bart Van der Geest gewerkt in Schiplaken. Bart heeft een nonkel die 49 jaar geleden naar Australië is verhuisd en daar nog steeds woont. Die nonkel is Clem en die is getrouwd met Jo. En Clem kende ook mijn opa en oma en nog een aantal grootnonkels en groottantes van mij.
Ik kreeg ze dan uiteindelijk toch aan de lijn en ik mocht al meteen de volgende dag op bezoek komen.

's avonds heb ik nog met een meisje uit Nederland rondgehangen, zij ging maandag al naar Uluru. Ook wel fijn, dat staat nog op mijn planning.

En daarna heb ik nog (een beetje impulsief) gesolliciteerd voor McDonalds, je weet nooit en meestal zoeken ze daar ook wel mensen.


Zondag 6/01/2013
Vrij vroeg opgestaan om dan de tram en trein te nemen naar Belgrave waar Clem mij ging komen ophalen. Het was wel even zoeken, want Clem en ik hadden elkaar nog nooit gezien, maar na even rond te wandelen in het station had ik hem wel herkend. Hij lijkt een beetje op zijn broer, Sylvester, maar nu ook weer niet te veel. 
In de autorit van het station naar hun huis vertelde ik aan Clem dat ik op zoek was naar werk. En hij was meteen zeer enthousiast en wilde mij echt helpen. 
Aangekomen bij hun huis was ik aangenaam verrast, het ligt op zo een leuke locatie en het is echt een gezellig, groot en mooi huis. Hun tuin is ook prachtig. 
We hebben een beetje zitten babbelen en ik moest ook nog eens uitleggen hoe ik juist familie was van Frans en Louisa. Dat heb ik dan gedaan aan de hand van onze foto's van het weekend met de familie. Clem en Jo vonden wel dat wij een grote familie hebben. 

Clem en Jo schoten meteen in actie om mij te helpen, ze begonnen telefoonnummers in de yellow pages op te zoeken, hun dochter zocht op het internet een backpackers hostel op voor mensen die daar werken en na het eten zijn we in de auto gesprongen om naar allemaal fruit kwekerijen en enkele bloemenkwekerijen te gaan. Ze hebben mij heel de namiddag rondgereden en we zijn op heel veel plaatsen gestopt. Maar er was voorlopig nog geen enkele plaats waar ze iemand zochten. De mensen waren wel allemaal heel vriendelijk en heel behulpzaam. 
We zijn ook een hostel gaan bekijken in Emerald. Daar helpen ze je ook met het zoeken van een job. Het zag er mij wel een gezellig hostel uit, helemaal anders dan die in de stad.  

Maandag 7/01/2013
Ik heb nog een beetje zitten rondkijken voor werk, maar toen besefte ik dat ik eigenlijk toch wel het liefst buiten de stad zou willen werken. Zo een job in een restaurant of café  (of zelfs de McDonalds) zag ik toch niet helemaal zitten, want dan moet je weer in de drukke stad blijven wonen. Dus heb ik besloten dat ik vandaag al zou verhuizen naar het hostel in Emerald. Op hoop van zege dat er daar werk is voor mij. 
In Monbulk (het dorpje naast Emerald, waar Clem en Jo wonen) zijn blijkbaar ook heel veel bloemenkwekerijen, maar die nemen niet vaak meisjes/vrouwen aan om bloemen te plukken. Maar dat laat mij niet ontmoedigen. 
's avonds kwam ik aan in het hostel (na bijna 3 uur op de tram, trein, bus en dan nog een stuk te voet). 
Het hostel ligt echt tussen de natuur. De mensen die hier verblijven zijn hier allemaal voor langere tijd. Ik sprak al met een Duitser die hier al een jaar woont en een kerel uit Nederland woont hier ook al 6 maanden. Maar zij slapen in een tent. Want je hebt hier ook een aantal kampeerders of mensen die in hun busjes slapen. 

Het doet mij hier ook een beetje denken aan een zomerkamp of zo. Het gebouw zou evengoed een scoutslokaal kunnen zijn. Die sfeer vind ik wel leuk. 

De jongens met wie ik 's avonds aan de praat raakte hebben mij al wel veel tips gegeven voor het vinden van een job. Morgen maak ik daar zeker werk van!

Dinsdag 8/01/2013
Ik heb net op google zo goed als alle bloemenkwekerijen van uit de buurt opgezocht en nu ga ik zo veel mogelijk plaatsen opbellen en zien of ze nog iemand zoeken om te werken. 
Vandaag ga ik dus zo veel mogelijk naar werk zoeken, maar ik ga ook wel eens kijken naar het meer dat hier een beetje verder ligt. Je hebt daar blijkbaar een klein stukje waar je in kan zwemmen. 

Elke avond om 18 uur vertrekt er hier een busje van het hostel naar de supermarkt. Want anders is het wel een lange wandeling met al je boodschappen. Dus deze avond ga ik ook mijn voorraad inslaan. 

Het internet in dit hostel is ook wel niet zo schitterend, er kunnen maar 20 mensen tegelijk op het internet en anders gaat het niet. Dit wil zeggen dat het misschien wel even kan duren voordat ik iets nieuws post. Maar ik doe mijn best. 


Lieve groetjes allemaal, en ik hoop dat alle leerkrachten en leerlingen weer vol met goede moed aan de 2de helft van het schooljaar zijn begonnen. Ik wens ook alle hogeschool of universiteit studenten veel succes met hun examens. 
En al de andere werkmensen, gepensioneerden, levensgenieters,... Maak er in 2013 het beste van, en probeer net zoals ik ook je dromen waar te maken. Het loont zeker de moeite!

SoFie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten