dinsdag 1 januari 2013

Happy new year

Mijn eerste blogspot in 2013 om jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar te wensen!

Ik heb NYE gevierd met de familie Burgers uit Schiplaken en de familie Sannen (vrienden van de familie Burgers die in Sydney wonen).

Eerst en vooral was het heel fijn om Marga en co nog eens terug te zien. Rond 17 uur zijn we vertrokken naar de botanic gardens. Daar hebben we even moeten wachten, maar al vrij snel waren we binnen en hadden we een heel mooi plekje om later op de avond naar het vuurwerk te kijken.

We hadden een klein buffet met allemaal snacks, toastjes om te dippen, broodjes,...
Tussen het eten door af en toe eens een spelletje spelen, wat bijpraten en tegen het vallen van de avond kijken naar de vliegtuigen die allemaal spectaculaire stunts kwamen uitvoeren.

Marga had ook enkele brieven, kaartjes en pakjes bij. Daar was ik heel blij mee! Dus bedankt Bart en Karen, Katrijn, moeke en vake en Sofie en ook heel hard bedankt voor het boekje van enkele kinderen van het 5de leerjaar van de Bosuiltjes. Dat vond ik heel leuk om te krijgen. En om op Liese haar vraag te antwoorde: Nee, ik heb nog geen lief (maar dat is ook niet de bedoeling van mijn reis natuurlijk).

Na het eten, spelen en bijkletsen was het tijd voor het vuurwerk. Om 21 uur was er een 'family firework' voor de gezinnen met kleine kinderen, zodat die niet wakker hoeven te blijven tot middernacht. Tussen de 2 vuurwerken was ik even op een bankje gaan zitten en met 2 leekrachten op pensioen uit New Jersey (USA) te praten. Was ook wel gezellig. En moeke en vake, ik moest van deze mensen zeggen dat jullie goed werk hebben geleverd met mijn opvoeding.

Om iets voor middernacht zat ik weer op post bij de families Burgers en Sannen, net op tijd voor het vuurwerk. En het was zeker en vast de moeite!


1 januari was ik al vroeg wakker en heb ik even in mijn boek gelezen en wat op de computer dingen zitten opzoeken. Toen was mijn neef Iwein plots online en na enkele minuten even zoeken om skype/facebook videochat te instaleren heb ik even met mijn oma en opa, tante Klaar, Nonkel Renaat, nonkel Jo en Iwein kunnen skypen/videochatten. Dit vond ik wel heel leuk. Mijn vava had ik met kerst al gezien, en nu dus mijn oma en opa. Het was fijn om te horen dat daar alles goed ging. Ze zagen er ook allemaal goed uit.

Daarna heb ik dan de trein genomen om nog eens naar Oatley te gaan. Daar hadden we een BBQ bij de familie Engels en zij hadden nog enkele andere gasten. 2 zussen die net heel Nieuw-Zeeland zijn gaan verkennen en nu aan Australië gaan beginnen en dan nog een ander koppel. Zij zijn hier 3 maanden op huwelijksreis en trekken rond met zo een busje. Het was heel rustig en gezellig. Een hele fijne dag, met toch een beetje een familie gevoel.


De 2de dag van het jaar moest ik uitchecken in mijn hostel. Ik heb enkele foto's getrokken, maar die zal ik later posten, want het was eigenlijk wel een chique en mooi hostel. Omdat ik pas de 3de 's avonds de bus kan nemen naar Melbourne blijf ik nog voor 1 nacht in Oatley slapen.
We hebben in de buurt van Oatley een mooie wandeling gemaakt met uitzicht op de George river. Nu is het hier nog wat gezellig samen zijn en morgen op naar Melbourne, voor het 2de deel van de reis.

Aan iedereen nog een fijn einde van de vakantie gewenst, en hopelijk heeft iedereen een aantal mooie realistische goede voornemens voor 2013!

Beste wensen en een dikke knuffel!

SoFie

2 opmerkingen:

  1. Geeeelukkig nieuwjaar Spokkie!
    Nog gaan bodysurfen de laatste dagen of is het slecht weer in Australië?

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor u ook Dok, en nee ik ben niet meer gaan bodysurfen. Ik woonde de laatste 10 dagen niet meer aan het strand... Dus ik was ook niet bij het haaienalarm op bondi beach.
      Veel plezier op het kerstfeest! Doe de rest van de gang de groeten!

      Verwijderen