maandag 17 december 2012

botanic gardens en omstreken

Ik ben nu toch al aan mijn 3de week in Sydney bezig. Gelukkig is de stad zo groot dat ik altijd tijd heb om nieuwe dingen te ontdekken.

Maandag ben ik samen met Kristien de botanic gardens en omstreken gaan verkennen.

Op onze wandeling naar ginder zijn we ook even gestopt bij de Art gallery of New South Wales. Daar hebben we even rondgekeken naar de schilderijen en zo. Ik vond dat er wel een aantal mooie schilderijen hingen. Vooral van de schilderijen van de mensen die pas in Australië aankwamen eind jaren 1700 en die dan nog de pure natuur konden schilderen.



In de royal botanic gardens zelf was het echt prachtig. Heel veel speciale en mooie bomen en planten. Echt genieten. 






Je kan zelfs trouwen in de botanic gardens. Killerview!


Van op Mrs Maquire's point heb je ook wel een cool uitzicht op de stad zelf. Alle wolkenkrabbers op een hoopje bij elkaar. Toch wel een groot contrast tussen die hoge gebouwen aan de ene kant en dan die prachtige natuur aan de andere kant. 



Daarna nog een beetje rondgewandeld en dan de bus terug genomen naar ons hostel in China town. 
Ondertussen ben ik ook al eens langs paddy's market geweest. Daar verkopen ze echt alles, en aan zeer goede prijzen. 

Voor de rest gaat het leven hier zijn gewone gangetje. 

Starks neem ik de trein naar Oatley waar ik 2 nachten bij een Vlaams gezin ga blijven en even een kijkje ga nemen in de school van de kinderen. Ik kijk er al naar uit!

Tot de volgende! Cheers mate!

Dikke knuffel van SoFie


ps: Ik heb nu ook ingeschakeld dat je op mijn blog kan reageren als anonieme gebruiker. Daar heb je geen speciaal e-mail adres of zo voor nodig. Je klikt gewoon op anoniem (je zet dan wel best onder je boodschap je naam). Je gaat dan waarschijnlijk wel nog zo een speciale code in moeten vullen, dat is normaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten