vrijdag 14 december 2012

Einde van het surfcamp, terug in Sydney

Dag blogvolgers!

Sinds gisteren zit het surfcamp er helaas op. Het was zeer fijn, maar wel heel vermoeiend. 4 uur surfles per dag, en heel veel wind (dus veel peddelen) is toch niet te onderschatten. Gelukkig waren de golven niet zo hoog, en waren het meestal spilling waves, ideaal dus voor beginners.



Ik heb een aantal leuke mensen leren kennen en kan nu toch al een tikkeltje beter surfen dan daarvoor. Ik zal echter wel nog heel veel moeten oefenen als ik zo goed zou kunnen surfen als op de filmpjes... Waarschijnlijk zal dat zelfs nooit lukken, maar ach, ik vind het allemaal heel fijn en dat is het belangrijkst.

Naast het surfen heb ik ook veel interessante dieren en planten enz. gezien. Het surfcamp lag namelijk in een beschermd natuurgebied. In ons surfcamp woont ook een possum (buidelrat volgens google translate) met zijn baby. Je kan hem 's nachts zien en horen rondlopen. Ook een aantal pelikanen gezien en een arend die aan het vissen was. En de bomen en struiken zijn hier helemaal anders dan bij ons. Best fijn om te zien!

Momenteel zit ik weer in een ander hostel, terug in het centrum van de stad. Vlakbij het central station en China town. Heel veel Chinezen dus.

Ik deel een kamer met een jongen uit Zwitserland die net 6 maanden in Nieuw-Zeeland heeft gestudeerd, en een Belgisch meisje Kristien. Ik heb Kristien op surfcamp leren kennen, en aangezien zij archeologe is hebben we daar al veel over kunnen praten. En natuurlijk ook over andere dingen.

Het zou kunnen dat ik deze week misschien nog naar de Blue Mountains ga. Dat hangt er een beetje van af. Anders ga ik alle leuke plaatsen van Sydney verkennen waar ik nog niet geweest ben. (En dat zijn er nog heel veel, ondanks het feit dat ik er toch al veel heb gezien).

Als alles goed loopt (we zullen maar hout vasthouden) ga ik van woensdag tot zaterdag toch nog even couchsurfen, bij iemand die vlakbij Bondi Beach woont. Dat zou echt wel zalig zijn!

En dan trek ik tenslotte voor mijn laatste 10 dagen in Sydney in een heel chique hostel, zodat ik een beetje in stijl de feestdagen door kan komen. Backpackers HQ is een van de beste hostels uit Sydney. Aangezien alles hier toch al heeel duur is tijdens de feestdagen (de prijzen zijn het dubbel dan anders) en je overal voor minstens 7 of 10 nachten moet boeken, zijn die extra 2 dollars per nacht nu toch niet zo veel als je ziet welke luxe ik er voor krijg.

Tot de volgende!

Liefs,

SoFie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten