woensdag 5 december 2012

Sydney dag 2-4

Hi mates,

Dinsdag nog een beetje rondgelopen in de stad, naar de winkel geweest, lekker gekookt,...
's avonds zijn we met ongeveer alle mensen van het hostel gaan 'pub crawlen'. Je kan dit ook in andere grote steden in de wereld doen. Het concept is simpel, een hoop jonge (maar ook minder jonge) mensen  samen die van bar naar bar gaan en overal een gratis drankje krijgen. 
Het leuke aan deze pub crawl was dat we niets moesten betalen. Geen inkom, geen drank (tenzij je meer dan 2 drankjes wil). Fijne manier om mensen te leren kennen.  Ik heb vooral met de mensen van mijn eigen kamer rondgehangen (Leonie, de duitse en dan nog 2 'UK' jongens). We zijn niet zo lang gebleven. 

Woensdag moest ik van hostel veranderen. 's ochtends vroeg alles proberen terug in te pakken, aangezien ik nu bijna alles van mijn handbagage ook in mijn rugzak moest steken was hij toch iets groter en zwaarder dan bij vertrek. 

Dan hebben Leonie en ik de 'free walking tour' gevolgd. Zeer interessant, heel veel weetjes over Sydney, het ontstaan van de stad, de manier waarop de stad gegroeid is,... Ik zal straks enkele weetjes onderaan vermelden. 

De hond van Queen Victoria (voor het Queen Victoria Building of QVB). Hij kan praten. En zijn gepraat en geblaf werd ingesproken door een controversiële radiopresentator.

Een replica van het kleine varken uit Firenze. Staat voor Sydney hospital. Dit gebouw is het eerste ziekenhuis van Australië. Als je iemand wil doen genezen dan moet je het varken aanraken aan zijn neus. 

Christmas is in town! Een brandweerwagen in kerststemming.

Nog eens het opera house. Getrokken van de plaats waar alle ferries vertrekken. 

Een zeer goed versierde kerstboom in Hyde park. 


Na de walking tour hebben we nog even rondgehangen in de haven. Daarna heb ik de bus genomen naar mijn nieuw hostel, surfside backpackers,  vlakbij Coogee beach. 

Coogee beach is een van de grote stranden van Sydney. Het ligt niet zo ver van Bondi beach, maar het is kleiner. 

Mijn nieuw hostel, zoals je ziet, boven McDonalds...
Het uitzicht van mijn hostel is ook zeer mooi, ik kijk uit op het strand. 

De mensen hier zijn zeer vriendelijk. Ik was nog geen 5 minuten in mijn nieuw hostel of ik werd al uitgenodigd voor een BBQ vlak bij het strand. Er zitten hier ook enkele Nederlanders dus das wel fijn. 
Het strand, uitzicht van vlak voor mijn hostel

De BBQ waar we gisteren zaten, helaas had ik toen mijn fototoestel niet bij. 

Tijdens het BBQ'en kwam ik ook een kerel uit Nieuw-Zeeland tegen met een gitaar. Degene die mij kennen zullen wel weten wat ik dan gedaan heb... En inderdaad ik heb een tijdje op zijn gitaar gespeeld,  enkele mensen kwamen even luisteren en daarna hebben we nog een hele tijd samen gezongen, gitaar gespeeld en gewoon gezellig buiten gezeten. Er waren ook nog andere mensen die gitaar konden spelen, dus ik heb niet zo lang gespeeld. 

Het was een zeer gezellige avond!


Vandaag, donderdag, heb ik even uitgeslapen na de gezellige avond. Daarna ben ik naar het strand geweest en zo dadelijk ga ik met een Zweedse jongen van het hostel en Leonie de boot nemen naar Manly. Ik moet nog even wachten op Leonie in de Members lounge, dus ik dacht ik schrijf nog even een verslagje, want het internet in mijn nieuw hostel is heeeel traag. 

C U L8er allig8er!

1 opmerking:

  1. Hey sofieke,

    Stiekem een beetje jaloers op je avontuur :)
    Zalig dat je al hebt zitten zingen en gitaar spelen met andere mensen, zo ken ik je!
    Hier zijn inderdaad de eerste vlokjes sneeuw gevallen. Warme Kerst doet me aan Senegal denken :) mss moet je toch niet zo vaak naar de mis gaan.
    Amuseer je nog en cu in a while crocodile!

    BeantwoordenVerwijderen