zaterdag 22 december 2012

Van Bondi terug naar Coogee


Hello mates!

Hier zijn we weer, met meer ..... (neen, geen weer, maar wel een update van mijn blog)

Donderdag 20/12 (vervolg):
Na het eten ben ik nog even naar het strand van tamarama gewandeld met Edgar (een van de Brazilianen die in het appartement woont van het couchsurfen en de enige die op dat moment thuis was) om te gaan bodysurfen[1].
Daarna in het appartement nog naar een film gekeken over de corrupte politie in de favella’s in Brazilië.

Vrijdag 21/12:
De volgende ochtend werd ik wakker en had ik eigenlijk toch wel zin om nog even terug naar Coogee te gaan. Ik ging normaal nog 2 nachten blijven couchsurfen, en op zich was het best wel fijn, maar er was ‘s nachts nog meer lawaai dan in het gemiddelde hostel en het probleem was dat ik in de living sliep, maar aangezien de  mensen die daar woonden elk een ander levensritme hadden was het op gekke tijdstippen nogal druk in de living. Dus besloot ik om toch nog 2 extra nachten voor een hostel te betalen en weer naar Coogee te gaan.

Toen ik daar aankwam zag ik meteen weer enkele oude bekenden. Het was fijn om iedereen terug te zien. Helaas waren de meeste mensen aan het vertrekken omdat ze iets goedkopers gingen zoeken voor tijdens de feestdagen. (Alle prijzen verdubbelen hier bijna overal)
Ik heb mij dan kunnen installeren in een nieuwe kamer. Deze keer hadden we zelfs onze eigen badkamer. Nadat ik me had geinstalleerd. Ben ik even gaan zwemmen in de oceaan. 's avonds afgesproken met Xander, Johnny, Sophie en Kayleigh. Zij wonen nu in een appartement 10 minuten stappen van het hostel. We hebben samen gekookt, lekker gegeten en gezellig rondgehangen. 

Zaterdag 22/12:
Tijdens de vakantie zijn er hier in het hostel elke ochtend als ontbijt verse pannenkoeken. Een geslaagde ochtend dus. 
Daarna had ik niet zo veel zin om echt veel te doen, dus ben ik met een boek boven op de berg gaan zitten die uitkijkt over de baai van Coogee en heb ik daar een tijdje lang in mijn boek gelezen en van het uitzicht genoten. Zalig, genieten van niks doen met een boek! Moet ook af en toe eens kunnen. 
In de namiddag heb ik geprobeerd om naar een cricket wedstrijd te kijken en er iets van te begrijpen, maar ik snap het toch niet zo goed. Ik zal de spelregels van cricket eens moeten opzoeken. Dat is hier echt een zeer populair spel. 

Nog even muziek geluisterd en dan een frisse duik in de oceaan genomen. De golven waren wel zeer krachtig ik ben enkele keren overkop gegaan. 

's avonds was er een gratis BBQ van het hostel. Na het lekkere eten was er weer even vuurwerk (want het is zaterdag) en daarna zijn we met een paar mensen van het hostel ergens naar een live band gaan kijken. Dit vond ik dan weer geweldig. Geef mij maar een live coverband ipv een discotheek of zo... 

Zondag 23/12
Weer pannenkoeken als ontbijt, mijn rugzak maken en uitchecken. 
Ik had wel nog geen zin om al naar mijn nieuwe hostel te gaan, want het was nog vrij vroeg. 
Dus dacht ik, ik onderneem een nieuwe poging om het snorkelpad in Gordons bay te volgen (vorige keer was er zo veel wind en waren de golven zo krachtig dat dit echt niet mogelijk was). 
20 minuten lang zitten snorkelen, enkele vrij grote vissen gezien, veel zeewier (en helaas toch ook wel wat zout water in mijn mond).
Daarna terug naar het strand van Coogee gewandeld, maar daar was het echt super druk aangezien iedereen nu echt vakantie heeft. 
Dus toen heb ik nog snel even middageten klaargemaakt en daarna de bus genomen naar het centrum om in te checken in mijn nieuw hostel. 

Er zitten hier enkele Belgen in mijn kamer, maar ik zal er geen Nederlands mee kunnen spreken want ze komen allemaal uit Wallonië. 


Genieten jullie maar allemaal van de welverdiende kerstvakantie! 

Lieve groetjes,

SoFie


[1] Voor wie bodysurfen niet kent: Het is eigenlijk een beetje zoals gewoon golfsurfen, maar dan zonder een plank. Je moet van je lichaam een plank maken en zo de golf je helemaal terug naar het strand laten brengen. Je moet er dus ook voor 'peddelen' en dan als je voelt dat de golf je meepakt proberen helemaal terug naar het strand te 'bodysurfen'. Best wel leuk!

1 opmerking:

  1. Amai sofie!!

    Klinkt allemaal geweldig!
    Geniet van de feestdagen en het vuurwerk boven Sydney!
    Knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen