donderdag 6 december 2012

Sydney, Manly, Coogee

Hello mates!

Zoals ik gisteren al zei ben ik naar Manly geweest met de ferry. Toen ontdekte ik nog maar eens hoe groot Sydney eigenlijk wel niet is. De haven/baai is echt heel groot. het duurde 30 minuten om met de ferry van Circular Quay naar Manly te gaan.

Daar heb ik dan even rondgelopen met Denni en Leonie. Heel veel surfshops, en plaatsen waar je surflessen kan nemen. De golven stelden niet zo veel voor, dus heb ik het maar zo gelaten. Misschien ga ik zaterdag wel surfen met een nederlander van het hostel.

Na Manly nog even rondgelopen in het centrum, hyde park,... en daarna de bus terug genomen naar het hostel.

's avond heeft Jason (uit Nieuw-Zeeland) een poging gedaan om mij te leren circulair ademen terwijl ik didgeridoo speel. Ik kan ondertussen al wel een degelijk geluid uit een didgeridoo krijgen, maar het circulair ademen heb ik nog niet onder de knie.

In de living room van het hostel nog even met enkele andere backpackers naar friends with benefits gekeken (die was hier gewoon op tv). En daarna nog even iets gaan drinken op het balkon.

Deze ochtend stond ik op en terwijl ik mijn ontbijt aan het eten was zag ik dolfijnen zwemmen in de zee. Gewoon vlak bij coogee beach, ongeveer 50 meter in het water. Ik heb er een stuk of 14 gezien. En er waren mensen aan het zwemmen vlakbij de dolfijnen. Super cool om ze zo dicht bij te zien!

Ondertussen ben ik weer in de members lounge, want ik ben al mijn volgende tripjes aan het regelen. Meer daarover als het allemaal in orde is.

Het couchsurfen gaat uiteindelijk toch niet door, de mensen waarbij ik de eerste nachten ging blijven slapen hebben laten weten dat het helaas niet meer zal lukken. Maar uiteindelijk is dat niet zo erg, want anders zou ik nooit in het leuke hostel geraakt zijn.


Voor de mensen die mijn dringend willen bereiken hier down under, ik heb ook een Australisch GSM nummer. Voor mij kost het geen geld als jullie mij bellen of een sms sturen, het kost alleen geld voor jullie. Mijn nummer is +61 415 82 57 02. Denk er wel aan dat het hier 10 uur later is dan bij jullie, dus misschien bel je best niet tussen 13 uur en 22 uur Belgische tijd (dan slaap ik misschien of zijn de mensen in mijn slaapzaal aan het slapen)

En dan wil ik als laatste nog even delen dat ik al enkele aboriginals heb gezien, maar de meeste zitten gewoon te bedelen of proberen een show te geven om geld te verdienen. Best erg eigenlijk. Maar we zitten hier natuurlijk in een heel grote stad, dus het is normaal dat ze hier naartoe komen.

Nu ga ik jullie laten en de stad nog een beetje verkennen.

Groenten en fruit!

SoFie

ps: Ik hoop dat ik niet te veel fouten heb getypt, maar ik ga het niet meer nalezen omdat ik dan te veel tijd verlies. Dus als er fouten staan, doe maar alsof ik het juist had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten