woensdag 26 december 2012

Christmas days...

Maandag 24/12/2012
Vandaag ben ik vroeg opgestaan om te gaan joggen in de botanic gardens. Het was echt prachtig! Ik was al enkele keren in de botanic gardens geweest, maar het is er zo groot en zo mooi. En als je daar dan kan gaan lopen is dat echt ideaal. 

Daarna ben ik voor mezelf een kerstcadeau gaan kopen en ben ik enkele trips gaan boeken voor mijn volgende reizen (na Melbourne).

Toen ik terug aankwam in het hostel waren ze net naar Home alone beginnen kijken (de eerste). Ik kan mij vaag herinneren dat wij daar vroeger met kerstmis ook altijd naar keken. Een beetje jeugdsentiment! En alsof één kerstfilm nog niet genoeg was hebben we daarna naar Cool runnings gekeken. Ik kreeg meteen zin om eens te gaan bobsleeën!

Dinsdag 25/12/2012
Nog eens vroeg opgestaan, zodat ik met het thuisfront kon skypen. Daar was het dan nog kerstavond. Het was heel fijn om mijn iedereen nog even te zien en te horen. 

Daarna vertrokken naar het kerstfeest in het hostel van Coogee. Normaal was het plan om heel de dag op het strand en het park naast het strand te feesten. Helaas hadden de weergoden daar anders over beslist.
Het heeft heel de dag zitten regenen en waaien. Helaas pindakaas! Daardoor heb ik ook mijn beloofde standfoto niet kunnen maken. Die komt er hopelijk later nog aan. 

Eerst hebben we lekker ontbeten in het hostel, een beetje rondgehangen, muziek gemaakt,... Dan het middagmaal (wat jammer genoeg veel te snel op was), nog wat rondgehangen en gezellig samen gezeten. 
Daarna ben ik terug gegaan naar het hostel om daar ook nog even mee te vieren met het kerstfeest. Films kijken is hier nog al populair. Ik heb the blind side gezien, best wel een goede film. 
En 's avonds nog een skypesessie, maar dan met meer mensen. Ook nu weer was het fijn om iedereen even te horen/zien. Skype is toch echt een geweldige uitvinding!

Woensdag 26/12/2012 (boxing day)
De bus genomen naar Nielsen park (in de buurt van Watson bay) om daar naar het begin van de beroemde Hobart boat race te gaan kijken. Elk jaar varen verschillende zeilboten van boxing day tot new years eve (ze zijn wel iets vroeger daar) van Sydney naar Hobart (Tasmanië). 
Dit is echt een heel groot evenement. Tica en Tammy hadden mij uitgenodigd om met hun mee te kijken naar de start van in Nielsen Park. Hier hadden we echt een heel goed zicht op alle boten. De haven lag helemaal vol met andere boten die de race ook even wilden volgen. Vlak voor de start van de race kon ik 14 helikopters tellen in de lucht. Het was echt heel druk en enorm veel boten. 

Na de race hebben Tica en ik nog even gewandeld door het centrum van de stad. Het was echt super druk in alle winkelstraten. Blijkbaar zijn er hier met boxing day overal grote kortingen in alle winkels. Voor sommige winkels moest je zelfs aanschuiven om daar binnen te kunnen/mogen. Het was echt veel te druk. 
Toen we aan het opera house kwamen hebben we nog even genoten van Live muziek en daarna zijn we naar The rocks gedaan om daar de 'free walking tour' van the rocks te doen. Anderhalf uur rondwandelen in deze (op sommige plaatsen) nog authentieke wijk. Er was zelfs een archeologische site op onze wandeling. We zijn op plaatsen geweest waar je anders nooit zou komen. Het was absoluut de moeite.
Dan via the botanic gardens teruggewandeld naar het hostel en daar samen met Tica gekookt. 

Onderaan vind je verschillende foto's. Het verhaal van the hero of waterloo (een van de oudste pubs van Sydney) vertel ik later nog wel eens. 

Het ontbijt in Coogee...

De huisdieren van surfside backpackers. Ze eten altijd suiker uit je hand. 

Xander en Johnny waren al (of nog steeds) goed in de feeststemming. 

Met Sophie en Kayleigh

Muziek maken, ambiance!

Uit volle borst meezingen met the rolling stones...

Matt was ook goed in de stemming

Het uitzicht van uit de bus, zo stelt het niet veel voor, maar het was echt prachtig!

De boten zetten zich klaar



Er zijn hier echt veel van deze prachtige bomen met hun gekke wortels.


Harbour bridge van een ander standpunt.

Een van de oudste pubs uit Sydney, met een heel boeiend verhaal.

Luna park

Nice view!


Geniet van de feestdagen en het gezellig samen zijn met vrienden en familie.

Voor wie mijn wensen nog niet gelezen heeft: vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar!

Heel veel lieve groetjes,

SoFie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten