dinsdag 11 december 2012

Dan maar zonder foto's een verslag van de laatste dagen


Vrijdag 7/12/12:
Een rustig ontbijt in het hostel met papegaaien en gekleurde parkieten op het balkon. Even chillen en dan terug naar het CBD (Central business district). Een beetje rondgelopen daar en de toerist uitgehangen. Daarna ben ik naar Circular Quay gegaan, dit ligt tussen de Harbour Bridge en Opera House. Daar kan je alle ferries, treinen en bussen nemen.

Vandaar de ferry genomen naar watson bay. Op watson bay kan je blijkbaar de beste fish and chips van heel Sydney en omstreken.  Die heb ik dan ook geprobeerd, Doyle’s famous fish and chips at the wharf. Op zich was het best wel lekker, en vrij veel, dus dat was goed. Maar als je Belgische frieten gewoon bent, dan denk ik toch dat er geen enkele ‘chips’ kunnen tippen aan onze frieten.

Watson bay was best wel mooi, maar er waren heel veel meeuwen. Ik denk dat de meeuwen ook graag Doyle’s famous fish and chips eten. En natuurlijk zijn er heel veel toeristen die de meeuwen maar al te graag voeden. Maar ik niet, want dat is niet goed. En meeuwen zijn ook niet echt mijn beste vrienden.

Na een beetje rondgekuierd te hebben de ferry terug genomen. En nog even kunnen profiteren van de ‘free wifi’ op de ferry.

’s Avonds een gezellige avond in het hostel, een beetje rondgehangen met de vriendelijke mensen daar. Coogee’s the best place to hang out and chill!

Zaterdag 8/12/12:
De beste dag tot nu toe! De zon was zo hard aan het schijnen, de wind was niet te hard aan het blazen en ik heb een van de mooiste wandelingen van mijn leven gemaakt! (Hij kan net niet tippen aan het beklimmen van becca di Viou, voor de Italiaanse vrienden onder ons).
De wandeling van Coogee beach naar Bondi beach. We (de Nederlanders van het hostel en ik) zijn begonnen met eerst even het oude zwembad van coogee beach te bezichtigen.
Je moet je proberen voor te stellen, prachtige rotsen, stralende zon, en een van de mooiste kustlijnen ter wereld met zalige stranden.

Hopelijk kan ik later de foto’s van deze wandeling uploaden.  We zijn onderweg regelmatig gestopt om even een plons te nemen in het frisse (of niet zo frisse) water. Tussen Coogee en Bondi liggen ook enkele zeer goede surfstranden. Je komt verschillende dingen tegen op deze prachtige wandeling. Een kerkhof, een snorkelbaai met betonnen palen in de rotsen die je de weg wijzen, heel veel prachtige huizen (die waarschijnlijk 10 miljoen dollar kosten), plaatsen waar je water kan drinken en je fles kan bijvullen en dan natuurlijk de rotsen en stranden. Het was fijn om een hele dag gewoon nog eens Nederlands te kunnen praten. Het Engels gaat mij wel vrij goed af, maar als je over specifiekere onderwerpen wil praten heb ik vaak moeite om het juiste woord te vinden.

Even rondgehangen in Bondi en daar in (volgens Xander) het beste Italiaanse restaurant uit de buurt een lekker voorgerechtje gaan eten. Pizza bodem met Parmezaan, look, basilicum en nog een aantal andere dingen. Heerlijk! Vooral ook heerlijk dat we daar gratis water bijkregen. Dit is in veel landen zo, en ik vind dat dat in België ook zo moet zijn.
Daarna ben ik nog even terug gegaan naar het centrum om een nieuw hostel te regelen voor tijdens de feestdagen. Het lijkt mij handiger als ik dan dicht bij het centrum zit. Het maakt uiteindelijk toch niet uit waar je zit, het is overal verschrikkelijk duur, ongeveer het dubbel van de normale prijs. 

Maar ik heb een heel mooi en goed hostel gevonden, en ik heb hen ook mijn ‘kuis-diensten’ aangeboden, om eventueel voor gratis accommodatie daar te verblijven. Maar voorlopig hadden ze genoeg cleaning ladies, dus helaas pindakaas. We zullen wel zien hoe dat loopt.

’s Avonds terug in het hostel, 2 meisjes uit Keerbergen tegen gekomen. Super leuk. Ze hadden heel veel interessante tips en ook een gitaar bij.
Eerst was er nog een BBQ vlakbij het strand. Ik heb kangoeroe gegeten. Het smaakt eigenlijk een beetje zoals een gewone steak, of mss zelfs lam. De BBQ was weer een groot succes. Het was ook het afscheid van Izzy (Ishvar). Een jongen uit Nederland die net een heel jaar had rondgereisd (hij heeft eigenlijk alles gedaan wat ik ook wil doen. Dus hij heeft mij heel veel tips gegeven). Hij moest helaas zondag ochtend vertrekken. Daarna ben ik terug naar het hostel gegaan en heb ik nog even met de meisjes van Keerbergen rondgehangen. Wat muziek gemaakt, gebabbeld, ontdekt dat we enkele gemeenschappelijke vrienden hebben, en chillen.  Een zalige afsluiter van een zalige dag.

Zondag 9/12/12:
Vandaag was het weer minder stralend. En er was heeeeeel veel wind. Zo veel wind dat je er bijna op kon gaan liggen. Enkele kerels van mijn kamer wilden eens de snorkelroute enkele baaien verder gaan volgen (op de route van coogee naar bondi). Ik wilde deze snorkelroute ook eens volgen, dus we trokken onze zwemspullen aan, namen onze snorkels en we vertrokken.

Jammer genoeg was er zò veel wind dat het zelfs in die kleine beschutte baai onmogelijk was om te snorkelen. Ik ben 2 minuten in het water geweest en ik heb wel 2 speciale vissen gezien (de ene was blauw en 40 cm lang en de andere was grijs en ongeveer 30cm lang). Maar de stroming en de golven waren onmogelijk om door te komen, en we vonden het begin van de route niet eens.

We probeerden terug naar het hostel te zweven en na 30 minuten ‘vliegen’ waren we eindelijk weer aangekomen.

’s Avonds was het zeer gezellig in het hostel, de beste avond sinds ik hier ben aangekomen (en dat zegt veel over hoe fijn de avond was). Heel veel mensen van het hostel zaten in de living, de meisjes van Keerbergen (Fenna en Caroline, voor moest iemand ze kennen) hadden hun gitaar en prachtige stemmen er bij gehaald, Johnny (een zeer goede muzikant uit Londen die nu al een lange tijd in Coogee woont) had zijn gitaar er ook bijgehaald. En zo hebben we een hele avond muziek zitten maken, liedjes zitten zingen, zitten praten en gewoon gezellig samen gezeten.

Een geweldige avond om mijn verblijf hier in Surfside backpackers @Coogee beach af te sluiten! Ik denk dat de kans groot is dat ik hier nog eens terug kom.

Maandag 10/12/12
Vroeg opgestaan om met de bus naar het CBD te gaan, en daar op surfcamp te vertrekken. Surfcamp Australia here I come!

Ongeveer 2 uur lang op de bus gezeten, onze kamer een beetje ingericht, lunch gegeten en dan al meteen de eerste surfles. Een paar keer een goede golf kunnen pakken, maar ik moet toch nog wat oefenen. De surflessen duren hier 2 uur, wat vrij vermoeiend is en nogal lang.

Het avondmaal was geweldig. Lekkere BBQ, lekkere pasta sla, enkele groenten,… Hmmm


Dinsdag 11/12/12

Vroeg opstaan, heerlijk ontbijt en dan ‘wetties on’ en in het water. 2 uur surfles, zeer intensief, terwijl ze foto’s van iedereen proberen te nemen die kan recht staan.
Nog een beetje theorie en verder surfen.

Terug naar het kamp, eten even een ‘power nap’ doen, want het is hier echt vermoeiend en om 14 uur terug ‘wetties on’  en in het water, voor de 2de keer 2 uur surfles.  

Ik voel dat ik vooruitgang boek, maar het gaat niet zo snel als ik gehoopt had. Maar ik had misschien gehoopt te veel in een keer te kunnen. Heb wel al enkele ‘green waves’ kunnen surfen. Dat voelde vrij goed en fijn.

Volgens mij gaan de andere dagen hier een beetje gelijkaardig verlopen, veel surfen, veel en lekker eten en daarnaast niet zo veel meer doen omdat het surfen zo vermoeiend is.

Er is hier ook heeel veel wind. Niet alleen op ‘Seven miles beach’ (waar ik nu ben op het surfcamp, 2 uur ten Zuiden van Sydney, bij Gerroa).
In Sydney zelf was er ook bijna altijd heel veel wind. Zelfs tussen alle grote gebouwen in het midden van het centrum.
Blijkbaar is dat niet altijd zo, maar tot nu toe vind ik dat hier echt heel veel wind is.

Op Seven miles beach waren er zelfs kitesurfers en windsurfers in het water en die vlogen ook nog al hoog. Blijkbaar is dit ook een goede surfspot voor kiters en windsurfers. Maar gelukkig is het een heel rustige spot, bijna geen toeristen. Zo heeft iedereen voldoende plaats, want kitesurfers, windsurfers en golfsurfers samen in een te kleine plek komt meestal niet goed…

Sorry voor mijn lange onsamenhangende post,  zonder foto’s.
Maar anders wordt het de volgende keer veel te lang. En het zal mij waarschijnlijk niet lukken om in de rest van de week foto’s  op mijn blog te zetten omdat het internet ook hier niet zo goed is. De foto’s zullen waarschijnlijk later volgen.

Voor de mensen die mij dringen willen bereiken, er is hier heel weinig ontvangst met de telefoon, dus het is moeilijk om te sms’en of bellen.


Ik stel het hier zeer wel en geniet elke dag! Ik heb al veel fijne mensen leren kennen en mij al goed kunnen amuseren.

Ik wens jullie nog veel plezier in de sneeuw, bouw maar een sneeuwman of zo.

Vele groetjes en een dikke kus,

SoFie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten