maandag 3 december 2012

Sydney dag 2

Hi mates!

Na een goede nachtrust (Ik denk dat ik ongeveer 14 uur geslapen heb) wakker geworden met een piepklein zonnestraaltje in mijn ogen. Zalig en genieten.

Snel een ontbijt genomen en dan nog even kunnen skypen met mijn moeke en vake terwijl ik nog wat dingen aan het regelen was in het hoofdkantoor van Australian backpackers. Dat is ook de plaats waar ik momenteel zit. Ze hebben daar een 'members lounge' met gratis internet, drinken en veel mensen die u willen en kunnen helpen met het zoeken van een job of iets anders. En gelukkig is dit maar 200 meter stappen van mijn hostel.

Daarna ben ik met Leonie, het Duitse meisje dat gisteren ook is aangekomen, de stad een beetje gaan verkennen.
Ik wou graag het opera house zien (en speciaal voor Nonkel Kris heb ik enkele foto's genomen) en gewoon een beetje rond wandelen.

Onze weg liep door Hyde park (jaja, zoals in londen) en daar kwamen we allerlei rare vogels tegen. Een beetje zoals duiven bij ons zie je deze vogels hier overal in de parken. En ze durven heel dicht bij komen om te kijken of wij iets lekkers aan het eten zijn. Volgens google is de officiële naam 'witte ibis' of gewoon ook 'ibis'

Hier nog enkele foto's van het opera house en de haven. Heel mooi uitzicht! Wel veel grote gebouwen, maar daartussen vind je ook heel veel groen, parken, tuintjes,... 






Deze 2 foto's zijn van in Hyde park. Daar hebben we op een bankje in de schaduw onze lunch opgegeten. We zijn maar 2 keer lastig gevallen door die rare vogels van hierboven.


Nu ben ik in de member's lounge aan mijn CV aan het werken. Zodat ik binnenkort een job kan beginnen zoeken. Ik hoop dat de zoektocht naar een job vlot gaat want de prijzen in de hostels zijn zeer hoog tegenwoordig. Als ik dan een vaste job heb kan ik beginnen zoeken naar een appartement voor enkele maanden. 

Tot de volgende!

SoFie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten